Tisztánlátok

Láss tisztán a lézeres szemműtétekről!

Lebenyes kezelések I. rész

A lebenyes kezelések számítanak modernebbnek és újabbnak. Éppen ezért itt még sokkal összetettebb a kínálat, mint a felszíni kezelések esetében. Sokkal kisebbek a különbségek, egyre több az információ. Iszonyú nehéz kibogozni szerintem, hogy pontosan mi mit jelent, miért fontos, stb. Illetve nehéz a marketing szövegek mögé látni, de azért megpróbálok.

A lebenyes kezelések lényege, hogy nem távolítják el a felső hámréteget, hanem lebenyt képeznek valamilyen technikával.

lasiknew.jpg

Ezt a lebenyt felhajtják és alatta végzik el a szaruhártya átformálását, azaz a lézeres szemműtétet.

Én ezt úgy kézpelem el, mint egy narancsot, azaz felül körbenyesik és felhajtják, mint egy kis sapkát, és alatta lézereznek.

A lebenyes technikákat több féle módon tudjuk kategorizálni:

 

TÍPUSAI:

Az alapvető két típust az alapján osztják fel, hogy HOGYAN készül a lebeny.

  1. OPTILASIK

Ilyenkor egy precíziós eszközzel, az ún. mikrokeratommal készítik a lebenyt. Sok helyen olvassuk, hogy ez egy kés, ami elég ijesztő, pont ezért kerestem videokat, hogy lássam, hogy hogyan “nyesi” az orvos a lebenyt, de kiderült, hogy ez egy nagyon precíz eszköz, amit bár az orvos irányít, de nem olyan, mint ahogy elképzeltem.

Szerintem ez a video nagyon jól bemutatja, hogy miről is van szó:

https://www.youtube.com/watch?v=Xsg07RqvGFE

 

  1. FEMTO/INTRA LASIK

 

Ami nagyon fontos, hogy ezek a kifejezesek ugyanazt takarják, ne tévesszen meg senkit, hogy másképp hívják, mert a folyamat ugyanaz.

Itt egy lézer készíti a lebenyt. Az valahogy azt jelenti, hogy a lézes mikro buborékokat csinál, megadott mélységben és ahogy ezek összeolvadnak, úgy készül el a lebeny. Elég érdekes, hihetetlen a technológia.

Erről is találtam egy szuper videot!!!

https://www.youtube.com/watch?v=ZpYlZoJHbHE

 

A buborékokról itt egy video:

https://www.youtube.com/watch?v=uOeQX10wN_A



  1. Érdekesség:

Vannak már lebeny nélküli eljárások is, ahol így kiszippantják valami lyukon amit a lézer elpárologtat, de egyelőre ez nincs Magyarországon, úgyhogy nem mennék nagyon bele, de amúgy erről is van video.

https://www.youtube.com/watch?v=a_iYliLOItk

Amúgy ez a legnagyobb újítás, én nem merném megcsináltatni, annyira új, de ha elérhető lenne Budapesten, lehet elmentem volna, hogy megnézzem.

 

Na elsőre elég ennyi információ, nemsokára jövök egy következő résszel, részletesebben belemegyek a lebenyes műtétekbe.




A bejegyzés trackback címe:

https://tisztanlatok.blog.hu/api/trackback/id/tr7913802484

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Tisztánlátok

Tiszta vizet öntök a pohárba a lézeres szemműtétek kapcsán. Olvasd el, hogy én mi alapján, hogy döntöttem a lézeres klinikák és kezelések között.

Szerzők

Állandó oldalak

Friss topikok

süti beállítások módosítása